maandag 13 september 2010

Back to school


De kogel is definitief door de kerk!! Ik ga terug naar het school. Een beetje een ommezwaai ......van de sociale sector naar de grafische maar wel onder het motto 'men is nooit te oud om te iets te leren'.
Maar ik heb altijd tussen die liefdes getwijfeld. Nu zou het wel leuk als ik alle twee die diploma's zou hebben. Dan heb ik altijd de daadwerkelijke stok achter de deur. 
Ik mis het creatieve wat in de sociale sector en ik hoop dit gemis wat op te vangen door met Illustrator en Indesign. Normaal gezien zou ik, nu ik toch thuis ben voor de zwangerschap, naar de dagschool gaan. 
Helaasheid, deze zwangerschap lijkt in mijlen niet op de vorige. Ik ben moe, heb last van bekkenpijn en nog zo wat leuke feitjes omtrent zwangerschap. Zeur zeur, ik weet het. 
Dus koos ik voor het minder intense avondonderwijs. Minder lang en stukken goedkoper. En hoe miserabel ik me ook mag voelen, ik kan nog altijd creatief zijn achter de computer he. 
Dus terug naar school. Daar horen wat nieuwe spulletjes bij. Vandaag heb ik mij dus uitgeleefd op een pennenzakje maken. De bedoeling was er maar eentje te maken. Maar ons probeersel bleek veel te klein te zijn voor pennen. Slecht gemeten. Maar ondertussen heb ik toch een leuk tasje voor ik-weet-nog-niet-wat-maar-ik-zal-wel-zien. Tweede keer goede keer. Iets meer stof en een langere rits maakte uiteindelijk het geschikte pennenzakje. 
De stof komt nogmaals van de Ikea (leve hun gordijnenstoffen) en het patroon komt ook weer uit het borduurboek van Oma Jenny. Het ritsen innaaien begint trouwens al vlot te gaan. 
Oefening baart dus werkelijk kunst!!
De juiste grootte toch gevonden!!
Het te kleine zakje die dienst doet als Pritt houder (voorlopig)

1 reacties:

Bougie'ken zei

Hey zusje!!!

Superleuk, wanneer maak je er ook eentje voor mij ;)

XxX