vrijdag 11 februari 2011

Sofie Loren dress

Uit de Burda van februari met als thema 'Italia". Het Sofia Loren kleedje. Alle zo heb ik het toch genoemd omdat het mij een beetje aan haar doet denken.
Ok, toegeven ik zie er niet helemaal uit als Sofia (spijtig dat wel!) maar goed. Volgens Burda was het poepsimpel. Maar twee bollekes. En toch heb ik er over gezweet. Ik vond de afwerking niet zo waw en heb er dan maar een beleg aan gemaakt zodat het wat mooier uitziet aan de mouwen en hals.
Bovendien leek ik al die plooien enorm dik dus we hebben het aantal  plooikes toch gehalveerd. Ik heb de het bovenstuk ook wat langer gemaakt want de plooien kwamen veel te hoog naar mijn goesting. Ze hingen zelf nog boven mijn taille zodat het leek als of ik geen bovenlichaam had.
Ik heb ook extra neepkes gezet want blijkbaar is mijn cupmaat niet voldoende om de jurk in te vullen. Een pijnlijke leegte op borsthoogste illustreerde dat mooi. Dus als oplossing neepkes he.
Door het motiefke van kleine bloemekes vond een vriend het wat lijken op een boerinnekeskleed ('maar t was wel mooi hoor' kreeg ik er nadien bij te horen')
Daar ging mijn Sofie fantasie dus...
Boerinneke of Sofia... ik vind het een leuke jurk!!
Het patroontje
Kom, geef toe, het doet U toch denken aan Miss Loren he!!

2 reacties:

hotelmama zei

Zeg, ik vind het toch wat mooier dan een boerinnenjurk hoor.
Knap dat je dat ziet zitten omdat volledig aan te passen, bij mij belandt dat dan ergens onder in de kast ofzo.

Jacqueline zei

Ik heb net hetzelfde kleedje gemaakt en kom tot dezelfde conclusies. Ik heb blijkbaar een smal ruggetje en ook bij mij gaapt er bovenaan een leegte! Het aantal plooitjes is inderdaad wat eh dikmakend! Bedankt dus voor de tips, ik ga kijken of ik het kan aanpassen!