maandag 14 februari 2011

Carry me Baby

In het kader van Valentijn en fysiek dicht bij uw geliefden zijn: vandaag dus de draagdoek!!
Ik ben geen buggy mama, ik ben een draagzak mama.
Veel handiger: minder duur dan een buggy, je hebt 2 handen vrij én vooral géén gezeul meer wanneer het voetpad voor de zoveelste keer opengebroken/ belemmerd is met vuilniszak/ongelukkig geplaatst verkeersbord/gewoonweg onbestaand blijkt te zijn. Mens, ik heb nogal gevloekt toen ik met een dikke buik rond liep en bijgevolg genoodzaakt was om mijn kind in een buggy te vervoeren. Gelukkig is de buik nu weer wat platter en zijn we weer draagzakproof.
Voor mijn eerste kindje heb ik mij een Tricot-slen en een Tricotti aangeschaft. Ik ben van beiden content maar bij de slen is het best een ingewikkeld gedraai en zo. Niet zo practisch als je bvb buiten staat en het regent. Ik weet niet hoe handig andere moeders er bij zijn maar als hij los kwam en ik moest hem opnieuw omdoen, werd hij altijd vuil omdat de uiteinden op de grond sleepten.
De tricotti heb ik van iemand geleend en die bleek wat te groot te zijn voor mij. Ik kan er mij dus niet mee bukken want anders zou de baby eruit vallen. Niet echt een optie dus.
Via de moderne tijd en middelen (jawel Facebook dus) vond ik de Lily Balou. En nu blijkt: ik vind hem ZALIG!!! Schoon ontwerpke, eenvoudig om rond je doen... Alle alleen maar voordelen. Ik zou hem iedereen aanraden. Ook ons oudste (van 20 mnd) kan ik er gemakkelijk in vervoeren).
't Enigste nadeel aan draagdoeken is dat ik ze wel duur vind voor wat uiteindelijk een lap stof is. Dus ik heb er een gekocht, schaamteloos het patroon overgetekend en zelf in elkaar gestikt.
Het stikwerk hield niks in: gewoon afmeten wat je taille-schouder lengte is, patroon overtekenen, stof uitknippen en stikken. Als stof gebruikte ik twee stevige katoentjes in een leuk patroontje.
In welgeteld een uurtje stak hij in elkaar. Easy peasy. En nu heb ik er twee, de gekochte en de zelfgemaakte. Handig als er eentje vuil wordt (gebeurt vaak met een baby).
Nu nog een Mei Tai en mijn collectie draagzakken is compleet!! Dan kan ik de kleine vooraan dragen en de grootste op de rug. Ben ik helemaal ingesteld als draag-ezel.
De voordelen van draagdoeken zal Eva van de Doekentheek u eens uit de doeken doen zie (haha, flauwe woordspellingen troef vandaag).

1 reacties:

Anoniem zei

Da's wel handig als je dat zelf kan maken! :)

Ik heb er indertijd 3 geprobeerd: de tricotti, de tricot slen en nog enen waarvan ik nu niet op de naam kan komen.
Uiteindelijk enkel de slen gebruikt omdat ze daar het stevigst in zat, maar het is inderdaad een gedoe hé. Heb alvast je tip genoteerd voor als we een tweede hebben!