maandag 7 februari 2011

Broekskes voor broekies

Onlangs een gesprekske gehad over naaien en stuf.
Zo verbaasd dat mensen zijn als ik vertel dat in mijn mini-collectie jurken/rokken/bloeskes ik nog GEEN ENKEL maar dan echt geen enkel broekske heb gemaakt.
Tsja, er was dan ook geen enkele reden toe met mijn mini meisje die hier rond huppelt. En ja ik weet het, meisjes dragen ook broeken (ik draag ze zelf bijna constant) maar het is toch leuker om rokskes te maken voor meiskes.
Maar bon, met onze mini-man die ons nu vervoegd heeft, staan er dus broekskes op de to do lijst.
In de knippie van januari 2011 vond ik een wel heel gemakkelijk exemplaar. Uitknippen, naden aan elkaar stikken en dan heb ik er voor het gemak nog elastiek aan gebracht (onder het motto 'dan past het altijd').
En ja hoor, in een klein uurke heb ik een joggingsbroekske in elkaar geflanst.
Stijlvol: niet echt, maar wel gemakkelijk aan en uit te doen. Practisch met een babies die zich met de regelmaat van de klok wel eens onder kotsen/ plassen/ smossen...
En nog een leuke tip voor de luie huisvrouw, 't is spons en spons moede ni strijken!!!
Driewerf hoera dus voor dit broekske dus.
't was trouwens een mooi cadeau voor mijn Broekie want vandaag is hij juist één maandje oud.
Gelukkige ver-maand-dag, lief broekie!!

0 reacties: