maandag 15 november 2010

H&M copycat

Dit topje had ik geleend van zus omdat het tijdens de zwangerschap nogal ruim zat. En idd het zat erg comfortalel. Het zat niet alleen comfortabel, het lag ook nogal comfortabel. Mijn kat was dol op het stofje, bleef maar op mijn schoot liggen. Geen probleem zou je zeggen behalve dat ze graag klauwt.
En de stof bleek niet bepaald kattenagelproof te zijn.
Gevolg; allemaal kleine gaatjes in de stof. Heel plezant om dat dan terug te geven natuurlijk. Ik vroeg wat hulp bij de herstellingswerken bij omajenny. Ze stelde 'kneepkes' voor. Gewoon de stof wat inleggen zodat je plooitjes krijgt. Dat deden we dan ook.
Bovenstaande is het resultaat.
Omdat ik mij zo wat schuldig voelde (en omdat het toch bijna kerstmis is) heb ik het patroontje over getekend en gemaakt in een ander tricotstofje die ik nog liggen had van het stoffenspektakel. Ik liet zus de kleuren kiezen en ze koos voor een soortgelijk paars stofje.
Zoals je kan zien, praktisch hetzelfde he.
Ze was vooral weg van de boord onderaan dus die heb ik netjes zo gel
aten. Het topje zat ook in een uur of 2 in elkaar en het moeilijkste was dan nog de bandjes. Biais in een rondje stikken, ik zal er nog wat op moeten oefenen.
Ik vind wel dat mijn stikwerk een minder t-is-precies-of-ze-dronken-was gehalte heeft dan vroeger. Rechte lijnen, het gevolgd van veel arbeid. Oefening baart dus werkelijk kunst.
Had ik de tricot niet even moeten strijken, denkt u? Waarschijnlijk wel, maar ik ga mijn pregnancy kaart trekken: ik heb geen zin om mijn strijkplank/ijzer boven te halen.
Dat doe ik wel met kerst als ik het topje afgeef.

3 reacties:

Bougie'ken zei

Wow leuk!!!!!!!!!!!!! Super super super!! Ik wou dat het al kerstmis was :)

Mercikes zussieeeeeeeeee!!!!! Echt heel mooi!!!!

ps: waarom kan ik bij facebook niet reageren op u fotokes???

Unknown zei

Cool he :). Uwe nieuwjaar, ik dacht er u nog iets bij te maken een sportjaske of zo een plooirokske (your choice) ik breng mijn docu materiaal woensdag mee.
Mijn FB is nogal streng beveiligd, ik heb het al wat aangepast...

Bougie'ken zei

Een rokje!!!! :) (en een jasje :p) laat mij toch ni kiezen!! Ik kan zo moeilijk kiezen!!!

Woensdag? zie ik u woensdag? Kwam jij niet vrijdag???