maandag 22 november 2010

X mas Spirit

Normaal ben ik een beetje een kerstfreak. Zo eentje die zich moet inhouden om begin november haar boom zou zetten. Zo eentje die helemaal niet klaagt als de lokale Droomland vol kerstballen en lichtjes hangt.
De reden is simpel, ik heb een hekel aan de winter en Kerstmis is toch wel zo een beetje letterlijk en figuuurlijk een lichtpunt he.
Maar dit jaar geraak ik veel minder in de Kerstspirit. Ik weet het, ik heb nog tijd. Maar toch...
Ik heb niet zo veel plaats meer in huis sinds ons Pebbles hier rond huppelt. Allé, moest het nog bij het huppelen blijven ... ik zou het nog zien zitten. Maar verleden jaar was ze er al ei zo na in geslaagd om in Paradisio een kerstboom naar beneden te trekken. Dit jaar is nog mobieler. Ik vrees dus een beetje voor onze arme boom die al menig hond/kat/ratje/lomp vrouwmens heeft getrotseerd.
Ik denk niet dat onze boom ook nog baby proof is.

Maar goed om toch al een boompje op te zetten, heb ik in Libelle Kerst Speciaal een ideetje opgedaan om je kerstkaartjes op te hangen.

Het enige wat je nodig hebt is een stuk rode vilt (50 op 50 cm), dubbelzijdige tape en witte acryl verf. Je knipt er een kerstboom-figuur uit. Nadien schilder je witte stippen op.
Bij mij ging het niet zo vlot om zelf met acryl de stippen er op te schilderen. Het vilt pluisde zodat de rand van de stippen nogal amateuristisch leek. Ik heb er dan met een zwarte alcoholstift een rondje rond gezet.
Nadien hang je alles met de dubbelzijdige tape aan je muur.
Ik betwijfel het of er wel veel kaartjes op kunnen dus ga ik een prikbord zoeken en er achter plaatsen om toch iets steviger te zijn. Met nog een leuke achtergrond gaat dat nog mooi zijn.
Alle toch al een beetje kerstsfeer in huis...

0 reacties: