dinsdag 23 november 2010

Pebbles goes dutch

In de reeks 'going international' had ik verleden week een Hollands jurkje gemaakt. Het patroontje kwam uit de Knippie van september dit jaar. De kleinste maat daar was wel 98 en vermits ons Pebbles nog maar een 86 heeft, hebben we enige aanpassingswerken mogen klaren.
Maar bon , ik vind het vrij goed gelukt.
 De stof is een een Delfts blauw katoentje. Voor de biais hebben we toch maar gekozen voor contrasterend rood want anders zag ze er echt uit als een Hollands stukje theeservies. Ik blijf het een supercombinatie vinden: delfts blauw met felrood. Ik word er persoonlijk heel vrolijk van. De bretellekes staan vast met knoppen zodat we het kleedje later nog vergroten.
Tot mijn verbazing verliep het zakjes maken vrij vlot. Ik vind ze heel mooi en handig ook. Want bij snotneuzengevaar prop je er gewoon een zakdoekje in. Pebbles heeft het concept zakjes ook al goed door, wat ik allemaal niet in die zakken vind...
Et voila de achterkant.
Moeilijk was het ook niet want in 4 uur tijd was het al klaar. Lekker gemakkelijk alsjemenou...

0 reacties: