donderdag 28 oktober 2010

Vlaamsche Boerinnekes

Ons Pebbles had een jaar geleden een boerinnekeskleedje gekregen. Met bijpassend boerinnen-omslagdoekje voor op het hoofdje. Mooi dat ik dat vond!! En niet alleen ik, menig toeschouwer vond ze er 'oh zo schattig' mee staan.
Helaas (of juist gelukkig) worden kleine meisjes groot. En het boerinnekeskleedje te klein.
Op de stoffenbeurs vond ik een rode ruitjes stofje en voila... het idee voor een nieuw en groter boerinnkeskleedje was geboren.  Het patroontje heb ik gewoon overgetekend van een ander kleedje in haar maat. Het rokje was pretty easy. Gewoon er een onderboordje in bijpassend rode stof aan gezet, wat plooitjes, een zakje en hop dat was klaar.
De grootste miserie had ik met de zelfgemaakt biaisband om de mouwsgaatjes mee af te werken. Zo'n kinderarmpje is niet groot en de biais bleef na meerdere aanpassen erg dik. Waardoor mijn stikmachine er niet door geraakte. Nee, zelf niet met een sterkere naad.
Gelukkig kwam Oma to the rescue en zij heeft mijn geknoei toch nog recht gezet zodat ons Pebbles weer als een vrolijk boerinneke door het leven kan gaan.
Akkoord, de sport schoenen gaan er totaaaaaaaaaal niet op. Ze trekt dan ook maar bedenkelijk gezicht op de foto.  Maar het kind groeit zo hard dat schoentjes kopen een dure aangelegenheid word. Enfin, binnenkort komt Sinte Maarten. Als ze haar schoentje zet, brengt die  misschien  wel een paar nieuwe schoenen. Een modieuzer gevalletje bijvoorbeeld..
Let's hope...

1 reacties:

Ginaah zei

Heel mooi gedaan nichtje !!

Groetjes Gina