vrijdag 9 oktober 2009

SpaghettiTaart


Ik mag graag spaghetti.
Ik mag graag taart.
Spaghettitaart moet dus dubbel zo goed zijn.

Op het internet staan legio recepten van Spaghettitaart. Maar ik heb er eentje gevonden in een oude Libelle. Deze is nogal seizoensgebonden want er zit nl pompoen in. Dus best wel 'green' van ons :D
Het was heeeel lekker maar ik zou er veel meer pompoen in doen (he, dat rijmt!!) en uiteraard als vegi heb ik de spek vervangen door vegi-spek van Gourmet Garden . Eerst had ik het peper en zout weggelaten wegens toch wat ongezond en de pompoen smaakte goed door. Nadat hij uit de oven kwam, was de pompoenmix wel wat opgedroogd dus had ik beter de kruiden gebruikt.
Ik ga dit recept nog wat aanpassen naar onze goesting maar de basis was in ieder geval al heel geslaagd.
En Pebbles vond de hele kook-show bijzonder amusant. Goed eten en kinderanimatie, what more do we want?

Dit is het recept (4 grote eters of 6 kleine)
Snipper 1 ui. Hak 300gr pompoen in blokjes. Stoof deze in een pan met boter en 3 blaadjes salie. Na een paar min doe je er een halve liter melk bij. Blijf verwarmen de pompoen zacht is en de melk verdampt. Kook ondertussen 500 gr fijne spaghetti (vond ik persoonlijk wel veel en ik heb maar 300 gr gebruikt). Als de melk verdampt, mix je deze met de pompoen en de ui. Deze mix kruid je met peper, zout en nootmuskaat naar eigen zin.
Je bakt 500 gr (vegi) spek.
Nadien doe je pompoenmix, de spaghetti en het vegi-spek bij elkaar.
In een siliconen taartvorm heb ik de kant en klare pizzadeeg uitgerold (je moet wel ene beetje 'kant' hebben want anders drupt de pompoenmix ertussen). De spaghetti-mix er op en nog wat parmazaan opstrooien. Nadien mag de taart nog nog 25 min in een voor verwarmde oven op 220°c. Volgende keer zet ik de oven wel maar op 200°c want de fijne sliertjes spaghetti werden snel zwart.


0 reacties: