donderdag 8 oktober 2009

De vrolijke wroeters



Oktober, snoeimaand. En vermits het herfstzonnetje vandaag overuren klopte, had ik totaal geen zin in kuisen, opruimen, renoveren, of welk ander klusje ook dat gedaan moest worden. De tuin winterklaar maken was ook broodnodig. En ondertussen kon ik nog wat genieten van de laatste zonnestralen want de winter duurt nog lang genoeg. Kniematje: check. Snoeischaar: check. Tuinslefferkes check!!Goed gewapend ging ik aan de slag. De uitgebloeide planten wachten nu op hun reincarnatie als bemesting in de compostbak. De slachtoffers van de woekeraars werden uit hun lijden verlost door een ander plekje in de tuin, de daders zelf werden duchtig ingesnoeid. Het onkruid werd vakkundig verwijderd en eindigde als kippenvoer. In mijn moedige strijd tegen onkruid ben ik boomschors gaan halen. Waarschijnlijk helpt het voor geen meter maar het oogt bijzonder mooi. Doodmoe (die borstvoedingshormonen are killing me) maar heel content geniet ik nu van mijn tuintje in het avondlicht. Wij zijn in ieder geval klaar voor de winter!

Lavendel, de kervel die morgen in de soep gaat, de nieuwe bieslook
en de uitbundig groeiende munt


Franse peterselie, vind ik persoonlijk lekker dan de gekrulde


Munt en Citroenmelisse, ondanks hardnekkige uitroeiing toch nog aanwezig in ons kruidentuintje

0 reacties: