zaterdag 10 oktober 2009

Herfstweer


Het weer wordt wat kouder, de tijd van korte mouwtjes is wat gedaan.
Daarom jasjes-tijd.
De buitenkant is van fleece, de voering is van katoen. Het jasje sluit met drukknopjes. Mijn wederhelft was zo lief om die er in te kloppen. Wat niet steeds van een leien dakje ging.
Het patroontje heb ik gewoon gekocht bij de stoffenhandelaar. Ik wou eigenlijk een draakjes-jas maar om te oefenen is een model met hondenoortjes nog iets gemakkelijker.
Het stikken heeft niet zo lang geduurd omdat het een model is zonder mouwtjes. Die zijn ook nog wat moeilijk. Dat houd ik nog achter de hand voor als ik wat meer gevorderd ben.
Ze zijn ook nog wat gemaakt voor 'op de groei'. Want anders heb ik al dat werk gedaan en is er ze er volgende week al uitgegroeid.
Ik heb hem in 2 kleuren gemaakt: rood en blauw!!
Voila, mijn dochter in haar hondjesjasje!! Zie, haar gelukkige smoeltje eens...