dinsdag 25 januari 2011

Pimp my maxi cosi

't Kapje van onze MaxiCosi bleek spoorloos verdwenen te zijn. Nu vind ik Januari best een koude/natte/winderige maand en heel nadelig voor pasgeboren boelekes.
Den duts zit daar in dat MaxiCosike met wel 2 mutsen op zijn klein bolleke en na enig onderzoek bleek dat je wel 3 weken moest wachten op zo'n kapke en dan krijg je nog zo'n lelijke zwarte.
Dus na enig gekrabbel in mijn stoffenbak vond ik toch nog een stofke dat groot genoeg én toch een beetje mannelijke. Want roze bloemekes, lieveheersbeerstjes en matrjoeska's..... echt mannelijk is het niet en we willen er geen janetje van maken.
Sterrekes dus. Eerst heb ik het geprobeerd met een lelijk stuk stof en dat experiment mislukte compleet. Het was een enkel stofke en ge zag kweeniehoegoed welke steken verkeerd waren en t paste ook niet helemaal.
Tweede poging met de sterrekesstof dus. De ronde vorm van die boog waar ge ze mee oppakt bleef zich koppig verzetten tegen een nieuw stofke maar met wat hulp is het toch goed gekomen.
Aan die boog zit velcro en onderaan een elastiekske zodat hij nog snel snel in de was kan. 't Mottigste om te maken was die luchtgaatjes aan de zijkant. Ik dacht die weg te laten wegens te winderig maar daar voor heeft die boog dus een mottige vorm en past het niet helemaal.
We hebben dan maar een oplossing gevonden in lintjes aan de zijkant. Kwestie van dat het toch een beetje past.
Ik heb ondertussen al enkele Pimp My MaxiCosi aanvragen gekregen dus we kunnen ons model nog gebruiken voor verbetering natuurlijk. Echt lang werk was het niet dus waarom niet he?

0 reacties: