donderdag 8 april 2010

Verleidelijk vegi


Omdat Pebbles vanaf 8 maand eigenlijk soya bonen mag eten (en ze eigenlijk al 10 mnd is) heeft ze vandaag voor de eerste echt vegi gegeten
Omdat ik zelf vegi ben, had ik altijd gedacht mijn kind zo op te voeden. Als in 'de appel valt niet ver van de boom'. Ik kreeg al veel negatieve commentaar toen ik tien jaar geleden zelf vegi werd. Ondertussen is die commentaar wat geluwd maar toch vinden de meeste mensen het toch niet echt gezond. Ok ik ben mager en zie wat bleek. Maar dat was eigenlijk al zo toen ik nog tot het carnivoren clubje behoorde.
Uiteindelijk vind ik dat ik niet meer ziek ben dan een ander. En is vegi zijn een groot voordeel voor mij want ik heb last van het fastfood-gen ... Anders zou ik waarschijnlijk niets van groenten en fruit eten.
De meeste weerstand kreeg ik echter toen ik zwanger werd. Mensen vonden dat ik principes opdrong aan mijn toekomstig kind, waren bang voor vitaminen tekorten enzovoort.
Als zwangere heb ik weer effe geproefd van vlees en ik moet zeggen 'ik vind het echt niet lekker'. Echt niet, ik vind het geen meerwaarde. Voor de zekerheid ben ik dan toch maar eens bij de gynaecologe gepasseerd. Zij vond het geen probleem om zwanger en vegi te zijn.
En met het excuus 'als je zwanger bent, eet je wat je wil' bleef ik vegi. En eigenlijk kent Pebbles dan toch een beetje vegi van in de buik.
Toen ze geboren was, twijfelde ik toch een beetje. Ik heb mij geinformeerd bij Eva, dokters en vroedvrouwen. Eigenlijk zag niemand iets slecht in vegi baby's maar uit sociale druk ben ik haar toch maar vlees beginnen geven.
Ik weet het, uiteindelijk beslis ik toch wat ik aan mijn kind geef. Maar ik had zo geen zin in later 'zie je wel' dus at ze vlees. Nu kook ik absoluut niet graag vlees. Ik heb geen idee wat bij wat gaat. Ik proef er niet van en heb dus totaal geen idee hoe het smaakt.
Maar nu mag ze dus soya eten he. Ideaal want vandaag heeft ze soyabonen met erwtjes en patatjes gegeten. En gesmaakt dat dat heeft!!
De appel valt dan toch niet zo ver van de boom.

Voor de rest heeft ze van de Oma het allerschattigste vestje met bijhorend mutsje gekregen. Helemaal zelf gebreien.
Lekker flower power!!




1 reacties:

Melissa zei

Niks van aantrekken jong.
Ik weet met zekerheid dat Pebbles zeker en vast niets zal te kort komen, de mama en de papa kennende!
Volg vooral je principes en je moederinstinct (of vaderinstinct)