zondag 11 april 2010

Vanavond op het menu: escargots


Argh, plant ik een paar weken geleden allemaal groentjes en kruiden, eten die verdomde slakken de helft al niet op zeker.
Het begon met de broccoli. Maar ondertussen zijn de dragon, bieslook en peterselie ook al gesneuveld. En de planten die de slakken zouden mogen eten (wegens overvloedige groei zoals daslook en munt) die lusten ze natuurlijk niet.
Ik wou geen milieubelastende insecticide gebruiken wegens ons groen imago dat we toch proberen na te streven. Verleden jaar had ik geprobeerd met de bier methode maar ik vond het wel wat goor om nadien de verdronken slakken met verschraald bier te vinden.
Van een vriend kreeg ik de tip om slakkenlijm te gebruiken. Klinkt ook vies, maar het schijnt mee te vallen. Je giet een kringetje rond de plant en de geur zo de slakken al afschrikken. De lefgozertjes die er toch durven over te gaan zouden er wel in vast plakken. Maar ja. Het is niet giftig en dus ecologisch. We zullen zien!!

De door slakken geteisterde dragon

1 reacties:

Melissa zei

Hou me zeker op de hoogte van de resultaten van die slakkenlijm, onze spinazie wordt geteisterd door de slakken...