woensdag 17 maart 2010

Paddestoeljurkje

Op een grote paddestoel, wit met rode stippen (wel ja, in dit geval was het omgekeerd).
Voor mijn kind haar eerste verjaardagwou ik een vrolijk jurkje.
Van wit met rode bollen word ik vrolijk.
Helaas 'sta ik niet' met wit met rode bollen (omgekeerd ook niet).
Maar mijn kind staat er wel mee.
Dus hebben we een wit met rode champignonskleedje gemaakt. Voor haar verjaardag.
Het patroon komt eigenlijk nergens van. We hebben gewoon wat verschillende patronen door elkaar gegooid (hoe die heeft leuke mouwen, en whaw dat jurkje heeft leuke plooien).
En voila. Plezant is het wel al dat rekenwerk en af en toe gigantisch de mist in gaan.
Maar goed op nog wat naaiwerk met de hand na, is het af.
De stof is gewoon soepel katoen. De rode zakjes en bandjes waren restjes.
Ik heb alles zelf gestikt. Behalve de zakjes. Ik moest zonodig met wit stikzij werken en dan valt elke fout natuurlijk keihard op. Die heeft de oma dus moeten herdoen want rond stikken in witte stikzij is nog een brug te ver. :)
Het allerleukste is dat de jurk nu zelf een beetje een omgekeerde paddestoeleneffect heeft. Onderaan hangt hij nogal bol. Mijn kind wordt de meeste schattige paddestoel. En dat op haar verjaardag.

0 reacties: