zondag 14 maart 2010

Al waaien de wimpels al heen en al weer

Het is bijna ons Pebbles haar eerste verjaardag.
Stiekem word ik er een beetje melig van (Wha, ze groeien zo snel, mijnheer/mevrouw) daarom heb ik mij al op de praktijk gestoord.
Zaaltje: check
Gastenlijst: check
Uitnodigingen: check
Menu: check
Alleen qua decoratie vond ik niet zo snel mijn gerief. Ik heb dan maar besloten om zelf vlagjes te maken. Onder het motto 'zo moeilijk kan het toch niet zijn'. In een quiltboek (Schitterende Quiltideeën van Mandy Shaw) die ik de Oma cadeau gaf, vond ik mijn ding. Nu heb ik van mijn leven nog nooit iets met Quilt gedaan. Maar gelukkig is de Oma er behoorlijk bedrijving in, dus ben ik maar in de leer gegaan.
Er staat zowel een jongens (met piraten) als een meisjes model in (met cupcakes). Eigenlijk vrij seksistisch maar ik val toch als een blok voor het meisjes-meisje thema (minstens 50 jaar feminisme effe vergeten).
Na een bezoekje aan Maison Doree in Opwijk kwam ik keurig terug thuis met mooie stofjes. Maison Doree heeft heel veel stofjes. Net zoveel als bij Van Leuven maar iets handiger uitgestald. Maison Doree heeft een grotere opslagplaats. De stoffen zijn netjes geordend (jersey bij jersey, katoen bij katoen enzo) en ze liggen naast elkaar. Bij Van Leuven heb je wel meer de typische familiebedrijfsfeer (lees ik vind ze sympathieker) maar je hebt wel wat hulp nodig om je stof te vinden.
Enfin, ik koos voor een stevig jeansstofje voor de vlagjes. Giryl girly want er staan geborduurde bloempjes op. Voor de letters koos ik een roos vichy katoenen stofje met jaja, bloemetjes ('t begint op te vallen dat ik wel voor bloemenmotiefjes val). De vlagjes heb ik dubbelzijdig uitgeknipt en er Fat Quarter voeringstof tussen gestoken zodat de vlagjes toch niet teveel wimpelen. De letters heb ik uitgeknipt op vliesofix en moet ik er gewoon nog op strijken. En nadien misschien toch even zigzaggen, dat ze er tijdens het wimpelen niet afvallen. De vlagjes zijn wel nog niet klaar, ik moet eerst nog es bij de leermeester binnen springen. Die heeft er toch al bij al iets meer verstand van. LettersDe letters op de vlagjes geprikt. Klaar om te zigzaggen.

0 reacties: