vrijdag 6 juli 2012

Massaproductie

*
Nieuwe machines rocks.
Amaai, wat een verschil met mijn Bernette, die Bernina B380: geruisloos, sneller, 't doet praktisch alles zelf. Luxe, luxe, luxe...
Van mij? Helaas niet.
Maar ik mocht hem wel eens lenen. En djezes hoe moet ik u nooit terug gaan naar mijn ouwke? Op anderhalf uur had ik zowaar 2 rokken af. Ok, daar zat de overlock (ook niet van mij; ook in bruikleen) en de easypeasy modelkes van Madame Zsazsa ook voor iets tussen.
Dus geen zakken, ritsen, belegs, paspels of ander poespas.
Twee simpele rokken met boordstof.
Ideaal! Want driejarigen blijken een ijzersterke mening te hebben. Niks hebde daar nog aan te zeggen. Niks! MiniMiss wil alleen nog maar rokken dragen.
Heel fijn als je zonet de winkel leeg gekocht hebt met shortjes in alle kleuren (ik zou mezelf meer als een broekenmeisje omschrijven, dat blijft toch gemakkelijker)
Anyway, rokken dus. Die ik nu dus op grote schaal produceer... voor de driejarige met de ijzersterke mening.
Owjaa, de overlock. Net als half blogland ben ik fan. Wat netjes! Wat snel! En als de garen er voor al worden ingezet toch, zo gemakkelijk! Ik zigzag nu nooit meer! Ik maak wel een omtoertje naar de lockmachine.
Et voila, 't resultaat

0 reacties: